グリースペンシルを用いた手描きキャラクター向けリギング/Rigging the grease pencil
- Channel 1
- 2024.3.23 SAT 13:00-14:00
How to use proper 3d armatures like default Blender Rigify rig with handdrawn graphics. What is so cool about it, and why i love to do it but also where are the traps and limitations
手描きのような質感で、デフォルトのBlender Rigifyリグのように、アーマチュア(Armature)を適切に扱う方法を紹介。 3d armaturesがなぜこんなにもクールで、私が愛してやまないのか紹介するとともに、どんなところに罠や限界があるのか、ご紹介します。
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登壇者
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Łukasz Rusinek
I’ve been working as “one man army animation studio” for last 14 years. I created over 20 animated music videos for various artists. Right now I’m working as a part of a bigger team on a full lenght feature film, producing hand drawn frame by frame animations of fire, water and all sorts of stuff like that. At the same time – for last 2 years I’ve been making animations for a adventure point’n’click game called Prim.
この14年間、”一匹狼のアニメーションスタジオ “として活動し、様々なアーティストのミュージックビデオを20本以上制作しましたが、今は、より大きなチームの一員として、長編映画の制作に携わっています。火や水など、あらゆる種類の手描きのコマ割りアニメーションを制作しています。同時に、ここ2年間は「Prim」というアドベンチャー・クリック・ゲームのアニメーションも作っています。