how to make a person in Blender!
- Channel 3
- 2024.3.23 SAT 11:00-12:00
<Lecture Contents>
1. About my professional career
2. Why Blender?
3. The journey of exploring characters
4. What should we do in the face of AI?
<Target Audience>
All skill levels are welcome.
Target audience:
1. People who are using c4d and considering using blender
2. People who are interested in character creation
3. People who are interested in advertising
イベント当日になったら該当する視聴ページにログインしてご視聴ください。
登壇者
-
Founder of SOMEIDESIGN | Co-Founder of ZROII
SOMEI (someidesign )
Established in 2015, the individual studio SOMEIDSESIGN, founded by Somei, has attracted widespread attention within the industry due to its unique method of solo production. Despite working independently, he has been able to create a series of cutting-edge, high-quality product advertisements for brand clients. Somei has always been committed to exploring the boundary of dynamic design language application within a commercial context. His aspiration is to find a new cooperative model that harmoniously combines creative freedom and commercial value for creators and brand owners. Influenced by his work, an increasing number of Chinese brands have started to embrace dynamic design to showcase their new products. Concurrently, a growing number of dynamic designers have started to experiment with the new freelance solo production method to collaborate with brands. This year, he has expanded his reach to anime series openings and game trailers, challenging the conventionally complex IP narrative creation that was previously the domain of large CG teams. He has achieved this through a small team-based blender workflow. He is also trying to incorporate the continuous narrative logic of IPs into product advertisements, sparking interesting synergies.
2015年に設立されたSOMEI の個人スタジオ「SOMEIDSESIGN」は、単独制作というユニークな手法で業界内で広く注目を集めている。個人制作でありながら、ブランドクライアントの商品広告を手がけるなど、最先端でクオリティの高い作品を次々と世に送り出している。
SOMEI が常に心がけているのは、商業的な文脈におけるダイナミックなデザイン言語の応用の境界を探ること。彼の願望は、クリエイターとブランドオーナーにとって、クリエイティブの自由と商業的価値が調和した新しい協力モデルを見つけることである。彼の作品に影響を受け、新製品を展示するためにダイナミック・デザインを採用する中国ブランドが増え始めている。同時に、ブランドとのコラボレーションのために、フリーランスのソロ・プロダクションという新しい手法を試すダイナミック・デザイナーも増え始めている。今年、彼はアニメシリーズのオープニングやゲームの予告編にまで手を広げ、従来は大規模なCGチームの領域であった複雑なIPの物語制作に挑戦している。彼は、少人数のチームベースのBlenderワークフローによってこれを達成した。また、IPの連続的な物語ロジックを商品広告に取り入れ、興味深い相乗効果を生み出そうとしている。