イギリス在住のVFXアーティスト、Rassoul Edji氏は8月23日(金)、Xに自身のパーソナルプロジェクト「Hyperion」のWIP(Work In Progress)を投稿。Mayaで組まれた高度なメカのリグが動く様子を収めた下記の動画が話題を呼んでいる。
Hyperion was designed to be mechanically plausible, being mainly driven by pistons and other recognisable pieces. I was keen on maintaining a grounded look for Hyperion.
— Rassoul Edji (@RassoulEdji) August 22, 2024
I love the small details we were able to add of objects being pushed out of the way by the rigs movement. It… pic.twitter.com/o0paKMrV64
Edji氏はこれまでに、映画『トランスフォーマー/ビースト覚醒』や映画『ソニック・ザ・ムービー/ソニック VS ナックルズ』、ディズニープラス『パーシー・ジャクソンとオリンポスの神々』などの作品に携わってきた。
そしてその傍ら、パーソナルプロジェクトも精力的に制作している。
Hyperionはそうしたパーソナルプロジェクトのひとつで、現在フルCGのショートフィルムとして制作を進めている。
Edji氏はHyperionのキャラクターリグビルダーもXで公開。「この自動化システムのおかげで、リグ内のパーツ更新に時間をかけすぎず、リグを開発しながらモデルを継続的に改良できました」とコメントしている。
This is the character rig builder for Hyperion. The tool performed a series of tasks on the model and would then give you the built rig.
— Rassoul Edji (@RassoulEdji) August 2, 2024
This system allowed us to continually improve the model while the rig was still being developed without spending too much time manually… pic.twitter.com/1vIyiDHmTp
HyperionのリグはフリーランスのキャラクターTD・Tim Coleman氏によるもの。フェイスリグや定番のアニメーションコントロール(ユーティリティコントロール、IK&FK、ドリブンキー、カスタムパネルアニメーション)を備える完全なプロダクション対応のリグで、アニメーションの再生パフォーマンスを管理するためのLODシステムも組み込まれているという。
Hyperion's fully production ready rig comes with a face rig, all typical animation controls (utility controls, IK FK, driven keyframes, custom panel animations) and more. Even includes LOD systems built in for managing playback performance when animating.
— Rassoul Edji (@RassoulEdji) May 17, 2024
Rigged by the great Tim… pic.twitter.com/Aqv1Hm6hMz
Hyperion - 3D Character from Rassoul Edji on Vimeo.
Hyperion boxing animation from the Maya viewport. Looks so cool with the rig visible#Mecha #VFX #CGI #3D #CharacterDesign #Animation #Rig pic.twitter.com/7Y8PRfFrm1
— Rassoul Edji (@RassoulEdji) May 31, 2024
I made dual arm mounted Vulkan cannons for Hyperion. Currently in the process of upgrading his weapons. Next up is the sword.#mecha #vfx #cgi #3d #characterdesign pic.twitter.com/68vXVEtYhD
— Rassoul Edji (@RassoulEdji) May 8, 2024
Finished working on Hyperion's weapons. Dual Vulkan cannons and a Power Sword. Made a quick animation to show them off too.
— Rassoul Edji (@RassoulEdji) May 9, 2024
I can't wait to get into shot work with him for my full CG fight sequence. More coming soon!#mecha #vfx #cgi #3d #characterdesign pic.twitter.com/JfbHJVWxTi
Hyperion Railgun clocking animation test. I ended up deciding not to use the Railgun for my short film and modeled the dual Vulkan cannons for him instead. I wanted a gun that he could use while holding his sword#mecha #vfx #cgi #3d #characterdesign #animation #rig pic.twitter.com/PIr1sGHXV4
— Rassoul Edji (@RassoulEdji) June 12, 2024
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https://cgworld.jp/flashnews/202406-Valorant.html